Friday 1 August 2014

August



I dag er det 1. August.

August betyr at sommeren begynner å gå mot slutten. August betyr kaldere dager og mørkere netter. August betyr at det snart er skolestart.


Tiden går så fort, det er rart å tenke på at jeg skal begynne på VG3 til høsten. Det føles ut som jeg begynte på videregående i går, samtidig som alt har forandret seg siden den gang.

Når man er liten føles det ut som man skal være et barn for alltid. Det å være voksen føles mest som et land man alltid hører om, men aldri kommer til å reise til.

Men så plutselig er jeg her, 18 år, voksen.

Noen ganger blir jeg så redd, fordi jeg synes det er et stort ansvar å ha et liv.

Jeg minner meg selv på å ta et steg av gangen. Hele livet skjer ikke i dag. I går er borte og hvem vet hva morgendagen vil bringe. Jeg kan bare eksistere akkurat nå.

No comments:

Post a Comment