Wednesday 17 September 2014

I dag

På Onsdager er jeg ferdig på skolen to timer tidligere enn vanlig. Mens jeg ventet på bussen hjem satte jeg meg ned på mjøl og meir for å spise en kanelsnurr og drikke et glass juice.





Jeg så på dette flyet og undret meg over hvor det kunne være på vei hen. Kanskje til New York? Til en tropisk øy? Til Antarktis? Eller kanskje til et helt annet sted.



Så tok jeg bussen hjem. En av favorittidene mine av dagen er faktisk når jeg sitter på bussen frem og tilbake fra skolen. Da føler jeg at jeg slapper helt av. Man kan ikke gjøre noe annet på bussen enn å sitte der, uansett.



Da jeg kom hjem satt denne sommerfuglen på blomstene utenfor huset vårt. Jeg fikk akkurat tatt et bilde før den fløy av sted. Min drøm er at en sommerfugl skal fly og sette seg på meg en dag. Da tror jeg at jeg hadde blitt så glad at jeg hadde begynt å gråte.

Nå er det mørkt ute og dagen er snart forbi. Jeg ligger her og spiser en gulrot og tenker på at det helt sikkert ikke gikk så bra på historieprøven i dag, men at jeg overlever vel det også.

No comments:

Post a Comment