Sunday 4 January 2015

Kommunikasjon

Jeg skulle ønske måten mennesker kommuniserte på var annerledes.

Ord skaper så mange misforståelser.

Jeg skulle ønske jeg kunne si "her, jeg skal vise deg det jeg prøver å si". Og at jeg da kunne dele følelsene mine med en annen person. At de kunne føle det jeg hadde følt. At jeg kunne føle det de hadde følt. En gjensidig overføring av følelser.

Men ikke bare følelser. Å dele alle dimensjoner av opplevelsen. Alle følelser, alle ord, alle sanselige inntrykk. Å få en helhetlig forståelse av det en prøver å si bare med ord.

Og om vi forsto hverandre litt bedre, kunne vi elsket hverandre litt mer. Og om vi elsket hverandre litt mer, kunne livet blitt litt enklere for oss alle.

2 comments:

  1. elsker bloggen din! <3 vakre vesener som deg trengs i verden

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen hjertelig takk, dette var en hyggelig kommentar å få <3

      Delete