Sunday 1 February 2015

Folkehøgskole


På Fredag hadde vi studieorienteringsdag på UVS. Mange elever fra universitet og høgskoler i Norge kom til skolen vår for å fortelle oss om veier vi kan gå etter videregående. En av postene på programmet var en jente som kom for å snakke om folkehøgskole. Hun gav oss denne brosjyren som dere ser på bildet over.

Jeg har lenge tenkt på at jeg kanskje skal gå folkehøgskole. Jeg aner jo virkelig ikke hva jeg skal finne på neste år. Det er ikke det at jeg aldri vil studere, jeg vil bare ikke gå rett på studier neste år. For det er jeg ikke motivert til, og da blir det å kaste penger ut av vinduet etter min mening. Derfor tror jeg at et år på folkehøgskole kan være riktig for meg. På folkehøgskole er det ikke karakterpress, samtidig som man får prøve noe nytt og spennende i et nytt miljø. Tommel opp!

Helt siden jeg var liten har jeg drømt om å drive med skuespill, men det har aldri vært de store tilbudene for det i mitt nærområde. Derfor tenker jeg at folkehøgskole må være en perfekt sjanse til å få teste ut skuespill. Om det virkelig ikke er noe for meg, så er det ikke livsavgjørende, og det blir sikkert moro likevel.

Så nå har jeg søkt på følgende:

Skuespillerteknikk ved Danvik folkehøgskole
Teater ved Romerike folkehøgskole
Teater/musikal ved Elverum folkehøgskole
Showtime musikal ved Nordhordarland folkehøgskole

Så da er det bare å krysse fingrene. Jeg håper virkelig at jeg kommer inn på hvertfall en av disse skolene.

1 comment:

  1. Annie get your gun1 February 2015 at 13:58

    Tommel opp for folkehøgskule! Klokt valg, du kjeme ikkje til å angre ;)

    ReplyDelete