Monday 16 February 2015

LONDON 2015 - Fredag 13.02.15.


Fredagen startet på British Museum. Et museum med mange saker og ting fra rundt omkring i verden som Storbrittania har samlet på.


En Egyptisk Farao.


Assyriske statuer.



Gresk statue av Venus/Afrodite som bader. Denne statuen ble jeg stående og se på lenge, for jeg synes den var veldig vakker. Statuen var så forskjellig ut i fra hvilken vinkel man så den fra, derfor var den veldig interessant å betrakte.



Egyptiske mumier.


Mumifiserte katter! I nederste venstre hjørne kan dere se en skoleklasse som svarer på spørsmål om museet. Det var skoleklasser overalt på British Museum og de var så utrolig søte. Da jeg sto ved mumiene var det en liten gutt som presset fjeset mot glasset og sa: "WOOOOW THAT'S DISGUSTING!".


Avdelingen for kinesisk porselen. Mannen på bildet satt med blyant og blokk og tegnet porselenen han så på. Men jeg tror ikke at han ble så fornøyd, for han sukket hele tiden.


Mer kinesisk porselen.


En statue av en mann som mediterer.

Etter British Museum dro vi tilbake til hotellet, og derfra gikk vi på bussen som tok oss til Gatwick flyplass. På flyplassen kjøpte jeg en flaske vann og fikk avisen The Guardian på kjøpet. Jeg synes The Guardian hadde en utrolig morsom forside på Fredag:



Forsiden referer til denne videoen om noen skulle lure.


Og så satt vi omsider på flyet på vei hjem til Sunnmøre. Trøtte og slitne, men veldig fornøyde.

Alt i alt synes jeg det var en veldig vellykket og fin tur til London. Jeg er SÅ fornøyd med å ha sett Les Miserables, det var nok det beste med hele turen. Ellers er det bare så utrolig gøy å være i London. Noe av det jeg liker best med menneskeheten er hvor forskjellige vi alle er. Det får man virkelig sett i en slik stor by.


London, det var fantastisk å møte deg. Jeg håper vi sees igjen en gang

No comments:

Post a Comment