Monday 16 February 2015

LONDON 2015 - Onsdag 11.02.15.


Onsdagen startet med at klassen tok turen til Harrods. Harrods er et stort varemagasin i London der det selges luksusvarer, alt fra mat til sko til interiør. Alt er veldig dyrt, så jeg kjøpte bare en sjokolade der. Men det var veldig gøy å gå rundt å se på alle varene og utstillingene.





Skoavdelingen het "shoe heaven". Det setter jeg pris på. Det var masse vakre sko der! Jeg skulle gjerne vært der lenger.


Ååååå, de katteskoene fra Charlotte Olympia! En dag skal de bli mine ❤ !

Harrods ble kjøpt opp av ekskjæresten til Prinsesse Diana. Han var en sønn av en sjeik, og det var han som gjorde det om til et varemagasin med luksusvarer. Mange steder i bygningen er det Egypt inspirerte rom. For eksempel her, Egyptian escalators med hieroglyfer og egyptiske søyler.



Vi gikk videre gjennom en park på vei mot Buckingham Palace. Plutselig så vi et ekorn.


Og alle bare HERREGUD! EKORN! ET EKORN! VI MÅ TA BILDE!!!!


Det så ut som et pressekorps sto rundt ekornet, hahahahah.


Omsider kom vi til Buckingham Palace. Her spiste vi lunsj og tok selfies foran palasset.

PLUTSELIG skulle de kongelige ut av palasset og alle turistene LØP bort for å ta bilde. Priceless.



Big Ben så vi også.

På ettermiddagen var det fritid igjen. Jeg hadde sett plakater for Les Miserables musikalen over hele London og hadde kjempelyst å dra for å se den. Jeg fant ingen som ville se musikalen med meg, så jeg dro alene. Det var egentlig helt greit. En veldig søt engelsk dame satt ved siden av meg, så jeg pratet litt med henne i pausen. Og musikalen var så vakker! Jeg begynte å gråte fra den første tonen spillte, hahahaha. Jeg gråt seriøst gjennom hele musikalen. Les Mis er en sånn kraftfull opplevelse, energien i teateret er helt utrolig.

Og jeg hadde egentlig en ganske dårlig plass, så jeg kan ikke tenke meg hvordan det er å se musikalen fra en skikkelig god plass? Det må være helt, helt, helt utrolig!






SÅ UTROLIG FANTASTISK! Alle må se Les Mis på Queens Theatre i London!

No comments:

Post a Comment