Sunday 15 February 2015

LONDON 2015 - Tirsdag 10.02.15.


Første stopp på Tirsdag var Tower of London, som dere ser på bildet over. Her bodde Henry the eighth og gjengen i sin tid. I dag er det et museum der flere hundre mennesker bor og arbeider som guider, vedlikeholdere osv.



The white tower. Det var her Henry og gjengen bodde. Bygget står midt i festningen og er godt beskyttet av festningen rundt tårnet. I midtetasjene var det spisehaller og oppholdsrom, i kjelleren var det torturkammer.


En ravn som satt utenfor inngangen til kronjuvelene. Jeg vet ikke om det viser på bildet, men dette var en KJEMPESTOR ravn! Jeg fikk litt Game of Thrones vibber av den, der er det jo ravner hele tiden.


Her ser dere ravnen I FARTA. Jeg syns dette er et ekstremt morsomt bilde.

Vi hadde forresten en kjempeflink guide i The Tower of London, men jeg turte ikke å ta bilde av ham. Men han var hvertfall veldig flink. Så takk til deg ukjente Tower of London guide for en super opplevelse.


Idunn og Kristina ved Tower Bridge


Etter at vi hadde vært på Tower of London gikk vi videre mot St. Pauls cathedral. På veien så jeg denne vakre blomsterboden.




Utsikten fra toppen av St. Pauls Cathedral. Det var dessverre ikke lov å ta bilder inne i katedralen. Det var synd, for det er en helt utrolig vakker katedral. Jeg anbefaler alle å ta turen innom dersom dere er i London. Men utsikten var det heldigvis lov til å ta bilde av.

Det var veldig morsomt å gå opp til det høye tårnet i katedralen. På veien gikk vi mange trappetrinn, i trange, snirklete ganger. Det føltes nesten som å være på et lite eventyr. Så det er også noe jeg anbefaler dersom du besøker katedralen.


Etter at vi hadde besøkt katedralen var det fritid. Vi dro tilbake til hotellet, og hadde planer om å dra videre til Oxford Street på shopping. Men jeg følte meg dårlig, og bestemte meg for å bli på hotellet for å sove det av.

Men Kristina og Idunn dro  på shopping:




Idunn sine innkjøp:


Kristina sine innkjøp:


Og slik var altså min Tirsdag i London.

No comments:

Post a Comment