Sunday 8 March 2015

Kvinnedagen




I dag, 8. Mars, er den internasjonale kvinnedagen. Det har pågått diskusjoner i det siste om vi fremdeles trenger en kvinnedag. Min mening er at ja, kvinnedagen er fremdeles absolutt nødvendig. Det er fortsatt en vei å gå når det kommer til likestilling mellom kjønnene. I tillegg er kvinnedagen også en veldig fin dag til å vise alle jentene i livet sitt at man bryr seg om dem.

Så her er kvinnene som betyr mye for meg i mitt liv:

1. Søsteren min, Ragnhild.
Ragnhild er storesøsteren min, men også en av mine beste venner. Ragnhild studerer arkitektur og er en av de flinkeste jeg vet om. På mange måter er vi helt motsatte av hverandre. Likevel er det Ragnhild jeg har noen av mine beste samtaler med. Jeg kunne ikke hatt en bedre storesøster, rett og slett.
2. Mamma. Mamma er alltid der for meg. Mamma er fantastisk. Mamma er mamma.
3. Venninnene mine. Vi sju jentene som har holdt sammen helt siden vi gikk på barneskolen. Selvfølgelig har vi hatt våre opp og nedturer som alle venner har, men etter så mange år er vi fremdeles her for hverandre. Det synes jeg er veldig fint.
4. Bestemor. Jeg har ikke så lyst å legge ut bilde av bestemor, men jeg vil ha henne med på listen likevel. Besteforeldrene mine er naboene mine. Hele oppveksten har de vært rett ved siden av meg, og vi har hatt så mange fine stunder. Bestemor har alltid vært der med sibaskjeks og sjokolade og gamle fotoalbum.

Så utrolig glad i dere alle sammen

No comments:

Post a Comment