Wednesday 4 March 2015

Snusmumriken filosofi

Hva har jeg aller lyst til å gjøre akkurat nå?

Om jeg kunne gjøre hva som helst. Om penger, tid, og ansvar ikke var en hindring. Hva hadde jeg gjort da?

Da tror jeg at jeg hadde reist.

Ikke misforstå. Jeg hadde ikke reist noe sted for å være eller bli der. Jeg hadde i stedet, konstant vært på reise. Jeg blir alltid skuffet av å komme frem. Jeg syns det gøyeste med å være på reise er toget, flyet, bussen. Følelsen av å være på vei.

Jeg skulle kjøpt flybiletter. Og hotell for bare en natt. Og så skulle jeg reist igjen neste morgen. Slik skulle jeg fortsatt. Helt til jeg ble lei.

Akkurat som Snusmumriken. Han blir aldri for lenge på et sted. Han drar bare videre, videre, videre. Akkurat det skulle jeg også gjort, i min perfekte verden.


1 comment:

  1. Men hadde du fått "på vei"-følelsen om du ikkje var på vei til ein stad, men på vei til en ny på vei? :P

    ReplyDelete